Uitgangspunten
Onze school wil het verschil maken voor ELK kind, daarom bieden wij
"onderwijs op maat" op basis van volgende uitgangspunten:
- type-eigen criteria ter indeling van de leerlingen: is deze leerling op basis van
verschillende criteria gebaat bij aangepast onderwijs in Type 2, Type BA, Type 9 of in de
structuurklas - individueel handelingsplan en dossier per leerling
- beginsituatie van elk kind als uitgangspunt voor onderwijs (via onderzoek)
- de totale persoonlijkheidsontwikkeling staat centraal
- gescheiden afdelingen met specifieke onderwijsdoelen en aangepaste werking
- in alle types en voor alle disciplines (ASV, logo, kiné) staat de remediëring
centraal als gevolg van gerichte foutenanalyses - gespecialiseerd onderwijzend personeel in samenwerking met individuele
therapieën (logo, kiné, BLIO, GOK) - gestructureerd overleg in functie van continuïteit en flexibiliteit
- een cyclisch evaluatiesysteem met beginsituatie, tussen- en eindevaluatie
- samenwerking met CLB voor opvolging, evaluatie en advisering van de leerlingen
- individualisatie en differentiatie
- gerichte bijscholingsmomenten en navorming om optimaal onderwijs te
verstrekken